Η ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΒΛΕΨΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΔΥΣΜΑΣ - ΕΙΤΕ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΙΤΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ

25-12-2013
 Παρακάτω θα διαβάσετε τέσσερα άρθρα ,ένα του  http://www.ellinikifoni.gr και τρία του Hellenic Sunrise, στα οποία καταγράφεται η τάση της Κίνας για την εισβολή της στην Ευρώπη και Μ.Ανατολή ,αλλά και Αφρική, είτε με ειρηνικά -εμπορικά μέσα είτε με στρατιωτικά. Η Κίνα αποτελεί την παραγνωρισμένη υπερδύναμη λόγω του χαμηλού προφίλ της στην εξωτερική πολιτική.Ωστόσο τα φαινόμενα απατούν εφόσον αθόρυβα και συστηματικά η Κίνα έχει διεισδύσει στην Αφρική έχοντας εξακοντίσει τις ΗΠΑ και βολιδοσκοπεί την Μ.Ανατολή και Ευρώπη.

Η Ελλάδα αποτελεί κόμβο στον σύγχρονο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού που σχεδιάζει το Πεκίνο -

Τσονγκ Κινγκ/Κίνα
Η Κίνα, που βρίσκεται ήδη στο επίκεντρο του παγκόσμιου εμπορίου, σχεδιάζει τεράστιας κλίμακας επενδύσεις για να αναβιώσει χερσαίες διαδρομές για τη διασύνδεσή της με την Ευρώπη και να αναπτύξει ναυτιλιακές διασυνδέσεις, ώστε να επεκτείνει το εμπόριο της και να αποκτήσει μεγαλύτερο βάρος στο διεθνές σύστημα μεταφορών που κυριαρχείται από ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες. 

Ο Πρόεδρος της Κίνας Σι Τζίνπινγκ ανέπτυξε το όραμά του τον Σεπτέμβριο του 2013 κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Καζακστάν και πρόσφατα εξήγγειλε τη δημιουργία ενός «Ταμείου για τον Δρόμο του Μεταξιού» με αρχικό ποσό ύψους 40 δισ. δολαρίων, το οποίο θα επενδύσει σε υποδομές και στη βιομηχανική και χρηματοπιστωτική συνεργασία, με στόχο να «σπάσει τη δυσκολία διασυνδέσεων» στην Ασία. 
Ο σύγχρονος δρόμος του μεταξιού θα ξεκινά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της κινεζικής πόλης Τσονγκ- κινγκ που έχει πληθυσμό 30 εκατομμυρίων και όπου έχουν εργοστάσια εταιρείες, όπως η Hewlett Packard και η Apple. Το 2011 υπήρξε η πρώτη απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση από την κινεζική πόλη προς το Ντούισμπουργκ της Γερμανίας. 
Σύμφωνα με χάρτη που δημοσίευσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, προβλέπονται δύο διαδρομές για το εμπόριο: 
Μία ηπειρωτική διαδρομή που θα περνά μέσα από το Καζακστάν, το Κιργιστάν και το Ιράν με προορισμό τη Βιέννη και μία θαλάσσια διαδρομή από τα κινεζικά λιμάνια προς το λιμάνι της βελγικής Αντβέρπ. 
Η θαλάσσια διαδρομή θα συνδέει τα κινεζικά λιμάνια του Φουτζού και του Γκουάνγκτζου με λιμάνια στην Ινδονησία, τη Σρι Λάνκα, την Κένυα και την Ελλάδα. Λίγες λεπτομέρειες είναι γνωστές, αλλά το Xinhua ανέφερε ότι το σχέδιο θα επικεντρωθεί στην οικονομική ζώνη του δρόμου του μεταξιού της Κίνας και στην πρωτοβουλία για τον ναυτιλιακό δρόμο του μεταξιού του 21ου αιώνα, με την κατασκευή δρόμων, σιδηροδρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων κατά μήκος της κεντρικής και νότιας Ασίας. 
Πηγή προβληματισμού μπορεί να αποτελέσει το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν προβλήματα και αναστάτωση στη νότια κινεζική θάλασσα, όπου η Κίνα βρίσκεται σε διαμάχη με αρκετές χώρες για τα εδαφικά της δικαιώματα. 
Μία άλλη πηγή προβληματισμού είναι ότι οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων είναι ευρωπαϊκές. Σύμφωνα με υπολογισμούς του πρακτορείου Ρόιτερς, κρατικές κινεζικές εταιρείες έχουν επενδύσει ήδη τουλάχιστον 5 δισ. δολάρια σε υποδομές μεταφορών την περασμένη 10ετία κατά μήκος διαδρομών που διασχίζουν την κεντρική Ασία και φθάνουν κοντά στη Σρι Λάνκα και την Ερυθρά Θάλασσα. 
Εταιρείες, όπως η China Merchants Holdings, η China Railway Construction, η Cosco Pasific και η China Communications Construction έχουν κατασκευάσει ή διαχειρίζονται περίπου 10 λιμάνια και έχουν κάνει επενδύσεις σε τουλάχιστον πέντε σιδηροδρομικά προγράμματα στο Κιργιστάν, την Κένυα και αλλού. 
Η σιδηροδρομική γραμμή από το Τσονγκ- κινγκ στο Ντούισμπουργκ και από άλλες κινεζικές πόλεις προς την Ευρώπη είναι ζημιογόνες και επιδοτούνται από τις περιφερειακές κυβερνήσεις στην Κίνα για να ενισχύσουν τη ζήτηση, σύμφωνα με Κινέζους αξιωματούχους των σιδηροδρόμων. Αλλά ούτε το κόστος ούτε οι πολιτικοί κίνδυνοι κάποιων διαδρομών φαίνεται να είναι σημαντικοί για τις εμπλεκόμενες κινεζικές εταιρείες.

 

Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΣΗ 200 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ


Ιουν 3, 2013
Greek Spirit ''Οι Κινέζοι θα περάσουν τον Ευφράτη ποταμό με 200.000.000 στρατό και θα προχωρήσουν προς τα Ιεροσόλυμα. Θα καταστραφεί το τέμενος του Ομάρ και θα αρχίσουν οι εργασίες για την ανοικοδόμηση του ναού του Σολομώντα που ήταν παλαιότερα χτισμένος σ' εκείνο το σημείο.'' 
π. Παίσιος


H παραπάνω πρόρρηση του πατέρα Παίσιου προκαλεί απορίες σχετικά με το πως ένας τόσος μεγάλος στρατός θα μπορούσε έρθει απο την  τόσο μακρινή Κίνα , να περάσει δεκάδες  Ασιατικές χώρες και φυσικά εμπόδια και να βρεθεί στην πίσω πόρτα της Ευρώπης.
 ΠΗΓΗ :http://hellenicsunrise.blogspot.gr/
Τα διακόσια       εκατομμύρια     στρατού περιλαμβάνουν όχι μόνο το προσωπικό και τον ατομικό εξοπλισμό του αλλά και χιλιάδες οχήματα -τεθωρακισμένα όπως επίσης  την μεταφορά ενός κολοσσιαίου συστήματος Διοικητικής Μέριμνας - Logistic Support . Παρόλο που σήμερα οι άνθρωποι ταξιδεύουν πολύ και οι αποστάσεις έχουν μικρύνει δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από αντιλήψεις που κληρονομήσαμε . Μια από αυτές είναι ότι η Ασία είναι μακρυά . Κάνεις δεν αμφιβάλλει για το μέγεθος του Κινεζικού στρατού , αλλά όλοι θα υποστηρίξουν ότι η Κίνα είναι πολύ μακρυά για να αποτελέσει κίνδυνο . Τα πράγματα όμως αλλάζουν :
Η Κίνα από το 2010 έχει υπογράψει διακρατική συμφωνία με το Πακιστάν η οποία προβλέπει την ελεύθερη διέλευση των Κινεζικών στρατευμάτων όποτε η Κίνα θελήσει στο μέλλον απο την λεωφόρο του Καρακορούμ The Karakoram Highway (KKΗ) την 
The Karakoram Highway (KKH) 
οδική αρτηρία που διασχίζει το Πακιστάν και ενώνει την Κίνα με το Ιράν  Τον Μάρτιο του 2011 ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Ανατόλι Σερντιούκοφ έθεσε υπόψιν της Ρωσικής προεδρίας την υπογραφή συμφωνίας Κίνας Πακιστάν για την ελεύθερη χρήση της οδικής αρτηρίας Καρακορούμ τονίζοντας ότι σηματοδοτεί την αύξηση του ενδιαφέροντος της Κίνας για μελλοντική εισβολή στην Μ.Ανατολή για την απόκτηση των κοιτασμάτων της.Από τότε η Ρωσία και η Κίνα συνέστησαν συμμαχία και πλέον η Κίνα θεωρείται σχεδόν σίγουρο μέλος της υπο διαμόρφωσης Ευρασιατικής Ένωσης που οραματίζεται η Ρωσία.

ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ''ΔΡΟΜΟΥ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ'' ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ

Οι Κινέζοι σχεδιάζουν την κατασκευή ένος σιδηροδρομικού δικτύου που θα αναβιώσει τον ΄΄Δρόμο του Μεταξιού '' με σύγχρονους όρους. Για πρώτη φορά το 1994 ο τότε πρωθυπουργός της Κίνας Li Peng έφερε την ιδέα στο προσκήνιο . Η ιδέα αυτή έτυχε άμεσα  της υποστήριξης και αποδοχής της Ινδιας αλλά και πολλών κρατών της Ασίας , Το  2005 ακόμα και ο Αμερικάνος πρόεδρος  Bill Clinton εξέφρασε την στήριξη του σε αυτό το σχέδιο. 

Τον Νοέμβριο του 2006 αντιπρόσωποι δεκαοχτώ κράτων της Ασίας υπέγραψαν σε διάσκεψη επιπέδου υπουργών  την εφαρμογή του σχεδίου. Κίνα  , Ινδονησία ,Λάος , Κορέα Καμπότζη , Αζερμπαϊτζάν, Ρωσία , Καζακστάν ,Ιράν , Τουρκία και άλλες χώρες υπέγραψαν την συμφωνία . Το εγχείρημα προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου μήκους 81,000 χλμ το οποίο θα συνδέσει  πρώτα τις  Ασιατικές χώρες μεταξύ τους  και κατόπιν την Ασία  με την Ευρώπη.To όνομα του σιδηροδρομικού δικτύου είναι ΤΑR-Trans-Asian Railway. 
Το δίκτυο θα περιλαμβάνει τον Βόρειο Άξονα  που θα συνδέει Ευρώπη-Πολωνία-Λευκορωσία-Ρωσία -Καζακστάν -Μογγολία-Κίνα - Κορέα.
http://www.railwaypro.com/wp/?p=9113

ΠΗΓΗ :http://hellenicsunrise.blogspot.gr/
Τον Νότιο Άξονα   που θα συνδέει τις
Τουρκία, Ιράν, Πακιστάν , Ινδία, Μπανγκλαντες, Μιανμάρ και Ταυλάνδη

Τον Βορειοδυτικό άξονα  που θα συνδέει την Β. Ευρώπη με Περσικό κόλπο
 Τον Νοτιανατολικό που θα συνδέει την Κίνα με την Σιγκαπούρη.

 Μέχρι σήμερα δεν έχει σημειωθεί  πρόοδος ανάλογη του αρχικού σχεδιασμού  στην κατασκευή του δικτύου ωστόσο η ιδέα κάθε άλλο παρά έχει εγκαταλειφθεί. Γραφειοκρατία , διαφθορά, ελλιπής χρηματοδότηση , διαφορές στις υπάρχουσες σιδηροδρομικές υποδομές στις διάφορες χώρες καθυστερούν την ολοκλήρωση.Παρόλα αυτά η κατασκευή επιμέρους τμημάτων σε διάφορες χώρες συνεχίζεται. Η κατασκευή περιλαμβάνει βελτίωση των υπαρχόντων σιδηροδρομικών υποδομών και κατασκευή νέων.   Το δίκτυο κατά τόπους θα εξυπηρετείται απο πλωτά μέσα- ferry boats-  αλλά και σημαντικά κατασκευαστικά έργα όπως το υποθαλάσσιο τούνελ στον Βόσπορο-θάλασσα Μαρμαρά που θα ενώνει την 
 Ευρωπαϊκή και Ασιατική ακτή της 


Marmaray Project
Υποθαλάσσιο τούνελ στον Βόσπορο

Κωνσταντινούπολης και θα αποτελεί μέρος του Νότιου άξονα του TRA  . Το έργο έχει αρχίσει  το 2009 αλλά καθυστερεί σημαντικά λόγω των Βυζαντινών αρχαιολογικών 
ευρημάτων αλλά και των δυσκολιών στην διάνοιξή του .

 Asian Highway (AH)

Παράλληλα με τον ATR ένα άλλο εγχείρημα  υπό την αιγίδα του ΟΗΕ  και χρηματοδότηση από την Ινδία -Κίνα - Ιαπωνία,ο Ασιατικός Αυτοκινητόδρομος Asian Highway (AH) είναι σε εξέλιξη . Το εγχείρημα έχει ως στόχο την την σύνδεση και βελτίωση των υπαρχόντων οδικών δικτύων στις Ασιατικές χώρες , την τυποποίηση των προδιαγραφών χρήσης και την συνεχή  βελτίωση του δικτύου .O AH αποτελείται από 87 τμήματα συνολικού μήκους 140,000 χλμ τα οποία αποτελούν δίκτυο αυτοκινητόδρομων που ενώνουν όλες τι Ασιατικές χώρες μεταξύ τους αλλά και με την Μέση Ανατολή-Ευρώπη -Ρωσία. Oι  άξονες  AH 1 και ΑΗ 5  συνδέουν τις  Βουλγαρία -Κωνσταντινούπολη -Ιράν -Ινδία- Κίνα -Κορέα 

Από τα παραπάνω φαίνεται ότι η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση της Ασίας με την Ευρώπη είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη .  Καθυστερήσεις  υπάρχουν αλλά αναλογιζόμενοι το πλήθος των ετερόκλητων εταίρων που εργάζονται είναι αναμενόμενες. Η ολοκλήρωση αυτών των εγχειρημάτων θα ολοκληρωθεί  με επιτυχία  διότι οι εμπλεκόμενες χώρες έχουν αγκαλιάσει και έχουν παραδεχθεί την σημασία τους. Σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους οι μεταφορές αγαθών και εμπορευμάτων μέσω αυτών των δικτύων θα είναι πιο γρήγορες από τις θαλάσσιες μεταφορές .

ΠΗΓΗ :http://hellenicsunrise.blogspot.gr/
ASIAN HIGHWAY
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/Asian_Highways.png

ΠΗΓΗ :http://hellenicsunrise.blogspot.gr/
Greek Spirit

ΠΗΓΕΣ - ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
http://chinaincentralasia.com/2013/01/11/chinas-latest-piece-of-the-new-silk-road/
http://oilprice.com/Geopolitics/International/From-Shanghai-To-Rotterdam-The-New-Iron-Silk-Road.html
http://yaleglobal.yale.edu/content/can-china-and-turkey-forge-new-silk-road
http://
www.chinadaily.com.cn/bizchina/2011-04/15/content_12334125.htm
http://www.unescap.org/ttdw/common/TIS/TAR/text/tar_priority.pdf

 

  Η Κίνα και Ρωσία σε κούρσα για την εισβολή και κατάληψη των κοιτασμάτων στην Μ.Ανατολή -

2-4-2014

Greek Spirit

Σε προγενέστερο άρθρο εξετάσαμε  σενάριο εισβολής της Ρωσίας στην Τουρκία και Μ.Ανατολή (περισσότερα εδώ http://hellenicsunrise.blogspot.gr/2014/03/blog-post_24.html) Ωστόσο η Μ.Ανατολή αποτελεί πόλο έλξης και για την Κίνα η οποία αγωνιά για την διασφάλιση της ομαλής της τροφοδοσίας με υδρογονάνθρακες . Από το 2015 οι ΗΠΑ θα καταστούν ενεργειακά ανεξάρτητες λόγω εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων του σχιστολιθικού αερίου στην επικράτεια τους .
Η Αμερική από το 2015 , το αργότερο το 2019 θα καταναλώνει λιγότερο φυσικό αέριο από όσο θα παράγει και για πρώτη φορά στην ιστορία θα καταστεί όχι απλά παραγωγός και ανεξάρτητη ενεργειακά χώρα αλλά και εξαγωγέας με ότι σημαίνει αυτό στην διαμόρφωση των τιμών  και  του ενεργειακού χάρτη διεθνώς  .Με άλλα λόγια η σχέση εξάρτησης και υποτέλειας  στους Άραβες λαμβάνει τέλος .


Η Αμερική σταδιακά αποσύρει την υποστήριξη της από τις χώρες της Αραβικής χερσονήσου αλλά και από το Ισραήλ. Οι ΗΠΑ αποτέλεσαν υποστηρικτή και προστάτιδα δύναμη των Σουνιτκών Αραβικών κρατών όπως η Σαουδική Αραβία-Κατάρ-Κουβέιτ- Η.Α.Ε. Ωστόσο  η οικονομική κρίση που σοβεί από το 2008 , οι μακροχρόνιοι πόλεμοι στο Ιράκ και Αφγανιστάν αλλά κυρίως η ενεργειακή αυτονομία των ΗΠΑ από την εκμετάλλευση του σχιστολιθικού αερίου οδήγησαν στην πολιτική απεμπλοκής των ΗΠΑ από την Μ.Ανατολή. Οι Αραβικές Σουνιτικές χώρες πλέον βρίσκονται εκτεθειμένες λόγω των επεμβάσεων στην Σιϊτική Συρία και τον πόλεμο που συντήρησαν εκεί με την χρηματοδότηση τους αλλά και σε επεμβάσεις στην Αίγυπτο που παρόλο που είναι Σουνιτικη υπέφερε από τον φονταμελισμό των Αδερφών Μουσουλμάνων
Το κενό που δημιουργείται από την απόσυρση του Αμερικανικού ενδιαφέροντος θα καταληφθεί από την Ρωσία και την Κίνα είτε από κοινού είτε μετά από διαγκωνισμό μεταξύ τους για την ανάδειξη νικητή. 

Η Κίνα αποτελεί τον ιδανικό υποψήφιο για την Ευρασιατική Ένωση που οραματίζεται ο Πούτιν. Αποτελεί υπερδύναμη σε όλους τους τομείς , πληθυσμιακά ,οικονομικά και εδαφικά με ανερχόμενες μάλιστα τάσεις .Η οικονομία της Κίνας τα τελευταία χρόνια βασίστηκε στην μεταποίηση και την βιομηχανία με επιθετικό εξαγωγικό προσανατολισμό και αναπτύχθηκε σε σημείο ''υπερθέρμανσης'' .Οι Κινέζοι αξιωματούχοι πλέον φοβούνται την υπερέκθεση της οικονομίας σε εξωγενείς δυσμενείς παράγοντες όπως η Αμερικανική οικονομική κρίση . Η υπερανάπτυξη της Κίνας έχει εκθέσει την οικονομία της και σε εσωτερικούς κινδύνους όπως αυτός της δημιουργία ''φούσκας΄΄ στον χρηματοπιστωτικό τομέα των ακινήτων αντίστοιχη με αυτή των ΗΠΑ το 2008. Οι Κινέζοι αξιωματούχοι στρέφονται πλέον στην ενδυνάμωση της κατανάλωσης της εσωτερικής αγοράς  η οποία αποτελείται από 1,3 δις κατοίκους και το φρενάρισμα των εξαγωγών. Σε κάθε περίπτωση οι ενεργειακές ανάγκες της Κίνας είναι τεράστιες και αυξάνονται συνεχώς. Οι  μεγαλύτερες ποσότητες υδρογονανθράκων εισάγονται από την Μ.Ανατολή (Ιράν-Αραβική χερσόνησο).Η Ρωσία δεν έχει καταφέρει ακόμα να διεισδύσει στην Κινεζική αγορά ενέργειας όσο έχει επιτύχει στην Ευρωπαϊκή και οι Ρωσικές εξαγωγές προς την Κίνα είναι πολύ μικρότερες από αυτές προς την Ευρώπη.Ωστόσο η Ρωσία μετά την Ουκρανική κρίση με γοργά βήματα αλλάζει τον εξαγωγικό προσανατολισμό και υποδομές με στόχο την αγορά της Κίνας κάτι όμως που θα κοστίσει χρόνο.

Η Κίνα δεν έχει προς το παρόν άλλη εναλλακτική πηγή εκτός από την Μ.Ανατολή κάτι που την καθιστά ευάλωτη σε αστάθμητους γεωπολιτικούς παράγοντες. Σύμφωνα με πολλούς αναλυτές η εισβολή των ΗΠΑ στο Ιράκ έγινε μόνο και  μόνο για να ακυρώσει τις προσπάθειες της Κίνας για σύναψη ενεργειακών συμβολαίων με τον Σαντάμ Χουσέιν. Η θεωρία αυτή αξίζει περαιτέρω εξέταση υπό το πρίσμα της συμπληρώσεως της και όχι της απόρριψης της .Ίσως το σχέδιο των ΗΠΑ δεν ήταν απλά να εμποδίσει την εξόρυξη των Ιρακινών κοιτασμάτων προς όφελος της Κίνας αλλά και να εμποδίσει την Κίνα να εισβάλλει στρατιωτικά στην Μ.Ανατολή εφόσον το Ιράκ βρίσκεται ακριβώς πάνω στον μοναδικό άξονα στον οποίο θα μπορούσαν να κινηθούν Κινεζικά στρατεύματα προς την Μ.Ανατολή. 
 Το 2010 η Κίνα μετά από δύο χρόνια επαφών με το Πακιστάν και Ιράν εξασφάλισε για πρώτη φορά στην Ιστορία άδεια για την διέλευση μαχητικών της αεροσκαφών Su 27 τα οποία είχαν προορισμό στην Τουρκία.Και εδώ αρχίζει μια σειρά  γεγονότων που δικαιολογούν τον όποιο φόβο για Κινέζικη εισβολή στην Μ.Ανατολή . Η άδεια που πήρε η Κίνα δεν αφορούσε μόνο την διέλευση των μαχητικών αλλά και την προσγείωση και ανεφοδιασμό τους στο Πακιστάν και το Ιράν.Οι άριστες σχέσεις των τριών χωρών οδήγησαν και στην σύναψη συμφωνίας με την οποία η Κίνα έχει το δικαίωμα τα χρησιμοποιήσει την πιο ορεινή  οδική αρτηρία του κόσμου  ''ΚΑΡΑΚΟΡΟΥΜ''
που διασχίζει το Πακιστάν κατά 800 χιλιόμετρα απο τα σύνορα του με την Κίνα έως το Ραβαλπίντι και από εκεί στα Ιρανικά σύνορα  για την μετακίνηση των στρατευμάτων της όποτε είναι αναγκαίο . Η ιστορική αυτή συμφωνία ανοίγει την μόνη δίοδο της Κίνας προς τα Ιρανικά σύνορα και την Μ.Ανατολή και η σπουδαιότητα της είναι τέτοια που η Ινδία  αισθάνθηκε να απειλείται από την προοπτική Κινεζικών στρατευμάτων στα σύνορα της που εξήγγειλε εργα οδοποιίας ύψους 10 δισ δολαρίων για την άμεση πρόσβαση στα Ινδοπακιστανικά σύνορα

Τα Κινέζικα αεροσκάφη όταν έφθασαν στην Τουρκία συμμετείχαν σε ασκήσεις με την Τουρκική αεροπορία με το όνομα Asian Eagle. Το ΝΑΤΟ επίσημα ανακοίνωσε δια του αντιπροσώπου του Πενταγώνου ότι είναι σίγουρο ότι η Τουρκία ως χώρα μέλος θα κάνει ότι είναι απαραίτητο για να διασφαλίσει την αποφυγή διαρροής πληροφοριών τεχνολογικής φύσης προς την Κίνα  η οποία δεν αποτελεί χώρα μέλος. Ωστόσο πηγές του Αμερικανικού  πενταγώνου δήλωσαν ότι θα είναι εγκληματικό να εκτελέσει η Τουρκία ασκήσεις με τους Κινέζους διότι θα αποκαλυφθούν οι ΝΑΤΟικές τακτικές και δόγμα αερομαχιών άποψη που αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο τις προθέσεις των Κινέζων.Η σπουδή των Κινέζων για συνεργασία με την Τουρκική αεροπορία και την αποκωδικοποίηση του ΝΑΤΟικού δόγματος αερομαχιών φαίνεται και από  προσωρινή ''αμηνσία'' των Κινέζων σχετικά με την διαμάχη σε διπλωματικό επίπεδο για την μειονότητα των Τουρκογενών Ουιιγούρων στην επαρχία Xijang της βορειοδυτικής Κίνας.(Περισσότερα για τους Ουιγούρους και την διαμάχη που προκαλούν μεταξύ Τουρκίας και Κίνας εδώ http://hellenicsunrise.blogspot.gr/2014/03/ )

Το 2011 ένα χρόνο μετά τις παραπάνω ενέργειες της Κίνας o τότε Ρώσος υπουργός 'Αμυνας Ανατόλι Σερντιούκοφ υπέβαλε αναφορά στην Ρωσική προεδρία στην οποία περιέγραφε το αυξημένο ενδιαφέρον της Κίνας για την Μ.Ανατολή και την στενή συνεργασία Κίνας -Πακιστάν -Ιράν σε στρατιωτικό επίπεδο. Η Ρωσία διαβλέποντας τον κίνδυνο οι πρώιμες προπαρασκευαστικές ενέργειες της Κίνας να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένο σχέδιο στρατιωτικής εισβολής στην Μ.Ανατολή ενέτεινε τις διεργασίες για την υλοποίηση της Ευρασιατικής Ένωσης η οποία θα συμπεριλάμβανε την Κίνα αλλά και το Ιράν. Ωστόσο η Κίνα για να καταστεί μέλος της Ευρασιατικής Ένωσης πρέπει να αισθάνεται καλυμμένη ενεργειακά , δηλαδή η Ευρασιατική Ενωση πρέπει να της εξασφαλίσει την τροφοδοσία με υδρογονάνθρακες .Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω η παρούσα υποδομή της  Rosneft (κρατικής εταιρίας υδρογονανθράκων ) δεν επιτρέπει την εξαγωγή υδρογονανθράκων στην Κίνα σε μεγάλες ποσότητες και θα απαιτηθεί η διάνοιξη νέων πετρελαιοπηγών σε ήδη διαπιστωμένα κοιτάσματα της δυτικής Σιβηρίας για να καλυφθεί η Κινεζική ζήτηση. Συνεπώς η Μ.Ανατολή παραμένει η μόνη λύση για την Κίνα προς το παρόν.  

Η απόσυρση της Αμερικής από την Μ.Ανατολή η οποία άρχισε το 2011 με την απόσυρση του Αμερικάνικου στρατού από το Ιράκ και συνεχίζεται μέχρι σήμερα με την απροθυμία για επέμβαση στην Συρία αλλά και διπλωματική προσέγγιση και αποστοχοποίηση του Ιράν ενθαρρύνει την Κίνα να στρέφει το βλέμμα της ανατολικά .Το 2020 οι ανάγκες της σε πετρέλαιο θα είναι 600 εκ.τόνοι τον χρόνο , ποσότητα που δεν μπορεί να καλύψει από την εγχώρια παραγωγή της παρά μόνο κατά 1/3 . 
Η εισβολή των ΗΠΑ στο Ιράκ το 2003 στέρησε από την Κίνα  την δυνατότητα εκτελέσεως των συμβολαίων που είχε συνάψει με τον Σαντάμ Χουσέιν για φθηνό πετρέλαιο.Κάτι παρόμοιο συνέβη στην Ουκρανία όπου  η πρόσφατη Γερμανική παρέμβαση πυροδότησε την κρίση συνέπεια της οποίας είναι για φέτος να μείνουν ακαλλιέργητοι οι σιτοβολώνες της χώρας.Η Κίνα έχει συνάψει συμφωνίες με την Ουκρανία για την απορρόφηση της παράγωγης της  σε σιτάρι και δημητριακά διότι οι εγχώριοι Κινέζικοι πόροι δεν επαρκούν.Η Ουκρανική κρίση θα στερήσει από την Κίνα σημαντικών ποσοτήτων τροφίμων .Η Κίνα είναι χώρα που για να εξασφαλίσει την επάρκεια σε πρώτες ύλες πρέπει  να βασίζεται σε άλλες χώρες οι οποίες αποδεικνύονται ασταθείς και ευάλωτες .  
Η αλλαγή του  προσανατολισμού της οικονομίας από τις εξαγωγές στην κατανάλωση που θα βασίζεται στην εσωτερική αγορά δείχνει ότι είναι έτοιμη να υποστεί την ρήξη των διπλωματικών και εμπορικών της σχέσεων με τις ΗΠΑ και Ευρώπη σε περίπτωση που αποφασίσει να εισβάλλει στην Μ.Ανατολή για να εξασφαλίσει το ενεργειακό μέλλον της.Εξάλλου πόσο θα μπορούσε να αντιδράσουν οι ΗΠΑ όταν σχεδόν όλο το εξωτερικό χρέος τους είναι σε μορφή ομολόγων στα χέρια των Κινέζων.

Ανακεφαλαιώνοντας μπορούμε να πούμε ότι η Κίνα από την δεκαετία του 1990 βρισκόταν σε συνεχή ανησυχία και αναζήτηση για την ενεργειακή εξασφάλιση της με μόνο αξιόπιστο τροφοδότη την Μ.Ανατολή (Αραβικές χώρες και Ιράν) . Οι ΗΠΑ οι οποίες μοιράζονταν τις ίδιες ανησυχίες εισέβαλαν στο Ιράκ για να εξασφαλίσουν τα κοιτάσματα του , να εμποδίσουν την διείσδυση της Κίνας στην Μ.Ανατολή αλλά και να στήσουν φράγμα σε ενδεχόμενη Κινεζική προσπάθεια για στρατιωτική εισβολή στην περιοχή.Οι φόβοι των ΗΠΑ επιβεβαιώθηκαν το 2010 όταν ένα χρόνο πριν την απόσυρση του στρατού των ΗΠΑ από το Ιράκ η Κίνα άρχισε μια σειρά προπαρασκευαστικών ενεργειών με στόχο την ομαλοποίηση όλων των παραγόντων για ενδεχόμενη στρατιωτική επέμβαση στην Μ.Ανατολή. Η προετοιμασία αυτή άλλες φορές έγινε συγκαλυμμένα όπως η συνεκπαίδευση με την ΝΑΤΟική Τούρκικη αεροπορία και άλλες φορές ολοφάνερα όπως με την σύναψη συμφωνίας με το Πακιστάν και Ιράν για την διέλευση στρατιωτικών δυνάμεων από το έδαφος τους σε οποιαδήποτε στιγμή κριθεί απαραίτητο.Οι παραπάνω κινήσεις δεν πέρασαν απαρατήρητες απόν την Ρωσία η οποία έσπευσε να θέσει την Κίνα στο άρμα της Ευρασιατικής Ένωσης .Μέχρι σήμερα η Κίνα έχει επιδείξει καλή διάθεση και η ένταξη της στην Ευρασιατική Ένωση θεωρείται όλο και πιο πιθανή. Ωστόσο ανοιχτό παραμένει το θέμα της συμπληρώσεων του κενού που δημιουργείται στην Μ.Ανατολή με την αποχώρηση των ΗΠΑ. Η Κίνα παρόλο τις προσπάθειες για περαιτέρω σύσφιξης των ήδη άριστων σχέσεων με το Πακιστάν και το Ιράν βρίσκεται πιο μακρία απο την Μ.Ανατολή απο την Ρωσία. Εάν η Ρωσία καταλάβει την Μ.Ανατολή πρώτη τότε θα βγάλει την Κίνα από το δίλημμα της εισβολής και θα εισέλθει στην Ευρασιατική Ένωση αμέσως. Εάν η Ρωσία καθυστερήσει τότε η Κίνα θα πρέπει να εισβάλλει μόνη της και να αναβάλλει την ένταξη της στην Ευρασιατική Ένωση . Συνεπώς η έξοδος της Ρωσίας προς νότο μέσω Γεωργίας -Τουρκίας γίνεται όλο και πιο επέιγουσα και επιτακτική για την διασφάλιση της δημιουργίας της Ευρασιατικης Ενωσης
Όλα θα κριθούν το 2014 χρονιά στην οποία ο κόσμος θα υποστεί αλλαγές ανάλογες με αυτές που υπέστη μετά τον Β'ΠΠ


Greek Spirit

 Η ΚΙΝΑ ΣΥΝΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΤΙΣ ΗΠΑ ΚΑΙ ΤΗΝ AFRICOM ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ ΜΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 600 ΚΥΑΝΟΚΡΑΝΩΝ

 

                                                                                                        29-3-2013
Greek Spirit
Το 2008 οι ΗΠΑ δημιούργησαν την AFRICOM δηλαδή ένα ανεξάρτητο στρατηγείο με έδρα στην Γερμανία και με αντικείμενο την  στρατιωτική παρουσία  των ΗΠΑ στην Αφρική . Η δημιουργία του νέου στρατηγείου επίσημα έγινε για τον συντονισμό των 5000 Αμερικάνων στρατιωτικών που εδρεύουν σε 53 χώρες της Αφρικής και δρουν ως στρατιωτικοί σύμβουλοι και εκπαιδευτές , σύμβουλοι ασφαλείας και εκτελούν επιχειρήσεις που έχουν ως στόχο την σταθερότητα και την ασφάλεια όπως πχ στην Σομαλία.

Ωστόσο τα βαθύτερα αίτια είναι οι πλουτοπαραγωγικές πηγές της Αφρικής και η διεκδίκηση τους από την Κίνα η οποία έχει τα πρωτεία στην παρουσία της στην Αφρική . Η Κίνα χρειάζεται καθημερινά δύο εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και η Αφρική αποτελεί από τους κύριους προμηθευτές της. Η παρουσία της Κίνας στην Αφρική δεν είναι στρατιωτική . Η Κίνα έχει διεισδύσει στην Αφρική με οικονομικούς όρους εδώ και μία δεκαετία . Εκτός από τις τεράστιες αγορές πετρελαίου παρέχει δάνεια και οικονομικές διευκολύνσεις στα Αφρικανικά κράτη  με όρους πολύ ευνοϊκότερους από αυτούς της διεθνούς τράπεζας και του ΔΝΤ. Επίσης διαθέτει ανθρωπιστική βοήθεια και τεχνογνωσία όπως και επενδύσεις σε υποδομές και αποτελεί το μεγαλύτερο εισαγωγέα Αφρικανικών προϊόντων . 

Η προσέγγιση των ΗΠΑ στην Αφρική έχει μορφή στρατιωτικής βοήθειας και την σύναψη  διακρατικών συμφώνων συνεργασίας με τις Αφρικανικές χώρες . Κάθε χρόνο από το 2005 εκτελούνται  ασκήσεις με συμμετοχή στρατιωτικών  πολλών Αφρικανικών κρατών και τώρα ετοιμάζεται ειρηνευτική αποστολή στο Μάλι με την συγκρότηση τμήματος από δεκαπέντε  χώρες της Δυτικής Αφρικής  το οποίο θα εκπαιδεύσουν και θα οργανώσουν εκατό Αμερικάνοι στρατιωτικοί.Η δύναμη του τμήματος θα είναι της τάξης των 12000 ανδρών . 
Η Κίνα σύμφωνα με αναφορές του διεθνούς τύπου προσφέρθηκε να διαθέσει 600 ένοπλους άνδρες για το Μάλι αλλά οι μέχρι τώρα δηλώσεις των Κινέζων αξιωματούχων είναι ασαφείς . Δεν διέψευσαν την είδηση αλλά δεν την επιβεβαίωσαν . Η ασάφεια αυτή οφείλεται στην επιθυμία της Κίνας να δράσει αυτόνομα και σίγουρα όχι ως μέλος της ειρηνευτικής δύναμης των 12000 ανδρών που θα διοικείται από τις ΗΠΑ.
Αν η Κίνα αποστείλει 600 ένοπλους στην Αφρική για την ειρηνευτική δύναμη στο Μάλι τότε θα είναι η πρώτη φορά που η βοήθεια της προς την Αφρική θα έχει στρατιωτική μορφή και θα αποτελέσει μια απάντηση προς την αυξανόμενη στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΡΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ-Η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα θυμίζει απόλυτα την πτώση του Βυζαντίου και την σταδιακή έλευση των Τούρκων