ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΩΣΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΦΤΙΑΞΕ Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ

 

10-8-2015

Greek Spirit

Η νέα παράλληλη διώρυγα του Σουέζ διανοίχτηκε σε χρόνο ρεκόρ από τον Αιγυπτιακό στρατό και αποτελεί πράγματι ένα κολοσσιαίο έργο υποδομής. Ωστόσο η κατασκευή αυτή στην διεθνή οικονομική συγκυρία αλλά και υπό το πρίσμα των μακροπρόθεσμων διεθνών  οικονομικών εξελίξεων δεν θα αποτελέσει πηγή εσόδων για την Αίγυπτο στο επίπεδο που οι Αιγύπτιοι έχουν προβλέψει.

Η Αίγυπτος είναι η χώρα η οποία ξέφυγε κυριολεκτικά από τα νύχια της Μουσουλμανικής Αδελφότητας , της ισλαμιστικής οργάνωσης με βαθιές καταβολές στον Αραβικό κόσμο η οποία τα τελευταία χρόνια χρηματοδοτείται από το Κατάρ και την Σ.Αραβία. Ο στρατηγός Σίσι με πραξικοπημα ανέτρεψε τον  ισλαμιστή Μορσί το 2013 και έστρεψε την Αίγυπτο προς την Ρωσία χωρίς όμως να απαρνηθεί εντελώς τις ΗΠΑ. Ο Σίσι ασκεί ανεξάρτητη και περήφανη εξ. πολιτική προσανατολισμένος στην διασφάλιση της Αιγυπτιακής ΑΟΖ,την διατήρηση της συμμαχίας με την Ρωσία, την σύσφιξη και ομαλοποίηση των σχέσεων με το Ισραήλ και την από κοινού αντιμετώπιση του ισλαμισμού στην Γάζα και χερσ.Σινά, την παροχή βοήθειας στην νόμιμη και έκπτωτη κυβέρνηση της Λιβύης που μάχεται ενάντια στην ISIS. Ο Σίσι μοιράζεται το όραμα Πούτιν για την δημιουργία μιας συνομοσπονδίας Ελλάδας-Ισραήλ-Αιγύπτου-Συρίας( το δυτικό  κομμάτι με τα παράλια  που θα πάρει o Ασσαντ με το τέλος του πολέμου), ένωση κρατών που θα αποτελέσει μαζί με το Ιράν την περιφερειακή υπερδύναμη της Ευρασιατικής Ένωσης. Στην ένωση αυτή θα ενταχθεί και η Βουλγαρία αλλά και η δυτική Τουρκία σε περίπτωση που η χώρα θα διαμελισθεί. Το εάν η προοπτική αυτή είναι ωφέλιμη για την Ελλάδα ή όχι είναι ένα θέμα που χρήζει ανάλυσης.

Ο Πούτιν έχει καταλάβει ότι η Μεσόγειος και η νότια Ευρώπη θα δοθούν από την Γερμανία στο Κατάρ το οποίο θα ανασυστήσει την πάλαι ποτε΄Αραβική αυτοκρατορία με αντάλλαγμα την παροχή αερίου στην Γερμανία το οποίο θα αντικαταστήσει το ρωσικό.  

Την δυσμενή προοπτική της Μεσογείου και ν. Ευρώπης μέσα στα πλαίσια της Ε.Ε  έχουν αντιληφθεί και κάποιες πολιτικές προσωπικότητες του ίδιου γεωγραφικού χώρου και είναι θέμα χρόνου να θέσουν επίσημα το ζήτημα της όχι απλά εξόδου από την ευρωπαϊκή ένωση αλλά και  της δημιουργίας Μεσογειακής ένωσης από όλες τις χώρες που βρέχονται από την Μεσόγειο αλλά και την Βουλγαρία, με ηγέτη την Γαλλία.

Ο Πούτιν θέλει να προλάβει τις εξελίξεις και να θέσει πρώτος της βάσης της ένωσης αυτής με πρωτεργάτες την Ελλάδα-Αίγυπτο-Ισραήλ- Συρία-Λίβανο.

Σε κάθε περίπτωση η νέα διώρυγα του Σουέζ ελέγχεται από την Αίγυπτο η οποία είναι σύμμαχος της Ρωσίας και αποτελεί μέρος του γενικότερου σχεδίου μαζί με την σχεδιαζόμενη  διώρυγα της Νικαράγουας το οποίο θα δημιουργήσει θαλάσσιους δρόμους στο ρωσικό ναυτικό οι οποίοι θα ελέγχονται από συμμαχικές χώρες και που θα συντομεύουν τις αποστάσεις ενώνοντας τις BRICS .

Η εξέταση της κατασκευής της νέας παράλληλης διώρυγας του Σουέζ δεν πρέπει να εξετάζεται με αυστηρά τεχνοοικονομικά κριτήρια άλλα ως μέρος της προετοιμασίας για την γρήγορη μεταφορά δυνάμεων στον επικείμενο ΓΠΠ

 
Η διώρυγα της Νικαράγουας που θα αναταγωνίζεται αυτή του Παναμά και θα ελέγχεται απο την Ρωσία https://seisaxthia.wordpress.com/   ---- http://gr.rbth.com/international/2014/05/22/dioryga_ti_nikaragoya_vs_dioryga_panama_30533.html

 

Κανάλι ελπίδας για την Αίγυπτο η νέα διώρυγα του Σουέζ


PAUL TAYLOR / REUTERS


Ακολουθώντας τη μεγάλη παράδοση των φαραωνικών έργων, ο πρόεδρος της Αιγύπτου, Αντέλ Φατάχ αλ Σίσι, εγκαινίασε την Πέμπτη τη φιλόδοξη επέκταση της διώρυγας του Σουέζ. Στόχος της επέκτασης είναι να αυξήσει την κίνηση των πλοίων και τα έσοδα, να δημιουργήσει ένα βιομηχανικό κέντρο και να υποστηρίξει την κυβέρνησή του δύο χρόνια αφότου ανέτρεψε ο στρατός τον προκάτοχό του.
ΠΗΓΗ http://www.kathimerini.gr/826656/article/oikonomia/die8nhs-oikonomia/kanali-elpidas-gia-thn-aigypto-h-nea-diwryga-toy-soyez
Η νέα διώρυγα του Σουέζ, όπως ονομάστηκε το έργο, περιλαμβάνει μια υδάτινη δίοδο μήκους 35 χιλιομέτρων, η οποία βρίσκεται παράλληλα με την αρχική διώρυγα, που κατασκευάστηκε από τον Γάλλο Φερντινάντ ντε Λεσέπ και εγκαινιάστηκε το 1869. Η νέα διώρυγα επιτρέπει την κίνηση των πλοίων προς δύο κατευθύνσεις σε τμήμα της διώρυγας που συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα. Επίσης περιλαμβάνει την εκβάθυνση και διαπλάτυνση της παλιάς διώρυγας.

Το νέο έργο ολοκληρώθηκε σε μόλις ένα χρόνο αντί για πέντε που προβλεπόταν αρχικά. Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 8 δισ. δολαρίων, επέβλεψε ο στρατός και έρχεται σε έντονη αντίθεση όσον αφορά την ταχύτητα και αποδοτικότητα κατασκευής με άλλα αιγυπτιακά μεγάλα δημόσια έργα, τα οποία είτε έχουν βαλτώσει στο σχεδιαστήριο, είτε είναι πολύ πίσω από το χρονοδιάγραμμα, είτε έχουν μπλεχτεί στη γραφειοκρατία. Το νέο έργο αποτελεί πηγή υπερηφάνειας σε μια χώρα της οποίας η πληγωμένη οικονομία δυσκολεύεται να θρέψει 82 εκατομμύρια Αιγύπτιους και η οποία οικονομία έχει δεχτεί πολλαπλά πλήγματα εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας και κακοδιαχείρισης που επικρατεί μετά την ανατροπή του δικτάτορα Χόσνι Μουμπάρακ το 2011.

Ο κ. Σίσι εκμεταλλεύεται για προπαγανδιστικούς λόγους τα εγκαίνια της νέας διώρυγας. Η Πέμπτη κηρύχτηκε ημέρα αργίας και το Κάιρο στολίστηκε με πανό που έγραφαν: «Το δώρο της Αιγύπτου στον κόσμο». Ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος πρόσφατα πούλησε μαχητικά Ραφάλ στην Αίγυπτο στο πλαίσιο του διπλωματικού - στρατιωτικού ανοίγματος προς τους σουνίτες της Μέσης Ανατολής, ήταν ο τιμώμενος ξένος ηγέτης, κάτι που φέρνει στον νου την παρουσία της αυτοκράτειρας Ευγενίας, συζύγου του Ναπολέοντος ΙΙΙ, στα πρώτα εγκαίνια. Παραμένει αναπάντητο το ερώτημα κατά πόσο υπάρχει επαρκής ζήτηση στη ναυτιλία ώστε να επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος διπλασιασμού της κυκλοφορίας στη διώρυγα και επίτευξης εσόδων ύψους 5,3 δισ. δολαρίων τον χρόνο σήμερα και πάνω από 13 δισ. το 2023. Εξίσου αναπάντητο είναι το ερώτημα κατά πόσο εταιρείες του ιδιωτικού τομέα θα προτιμήσουν τη βιομηχανική ζώνη που έχει σχεδιαστεί κατά μήκος της διώρυγας και αν η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας θα πλησιάσει το ένα εκατομμύριο που υποσχέθηκε ο κ. Σίσι.

Οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Maersk και η CMA, είναι ενθουσιασμένες από το έργο, ωστόσο δεν σχεδιάζουν να αυξήσουν τη διέλευση των πλοίων τους από τη διώρυγα το 2015. Υπάρχει ανταγωνισμός από τη διευρυμένη διώρυγα του Παναμά και άλλων καναλιών στην Κεντρική Αμερική. Και με την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, το παγκόσμιο εμπόριο αναπτύσσεται με πολύ χαμηλότερο ρυθμό από αυτόν που έχουν υπολογίσει οι Αιγύπτιοι ώστε να πετύχουν τον στόχο των εσόδων από τη διώρυγα του Σουέζ. Αλλα μεγάλα δημόσια έργα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν πιο άμεσα τη ζωή των Αιγυπτίων, όπως το «Νέο Κάιρο», εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις. Ο κ. Σίσι είχε μια ημέρα δόξας και η Αίγυπτος μια στιγμή εθνικής υπερηφάνειας, ωστόσο οι μακροπρόθεσμες προοπτικές είναι λιγότερο ενθαρρυντικές.


 Για την υποβολή σχολίων επισκεφθείτε την σελίδα του HELLENIC SUNRISE στο FACEBOOK και στο  hellenicsunrisecontact@yahoo.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΡΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ-Η σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα θυμίζει απόλυτα την πτώση του Βυζαντίου και την σταδιακή έλευση των Τούρκων